Items where Author is "Busse, Vera"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 21.

Busse, Vera and Riedesel, Lisa and Krause, Ulrike-Marie (2017) Anregung von Reflexionsprozessen zur Förderung interkultureller Kompetenz : Ergebnisse einer Interventions- und einer Interviewstudie. Zeitschrift für Pädagogik, 63 (3). pp. 362-386. ISSN 0044-3247

Busse, Vera (2017) Critical Incidents – zwischen Cultural Awareness und kultureller Reduktion. Praxis Fremdsprachenunterricht (2). pp. 13-14. ISSN 1613-0901

Busse, Vera (2017) Plurilingualism in Europe: exploring attitudes towards English and other European languages among adolescents in Bulgaria, Germany, the Netherlands, and Spain. Modern language journal, 101 (3). pp. 566-582. ISSN 1540-4781

Busse, Vera (2017) Zur Förderung positiver Einstellungen gegenüber sprachlicher Diversität als europäisches Bildungsziel: Status quo und Desiderate. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 28 (1). pp. 53-75. ISSN 0939-7299

Busse, Vera (2016) Effektiv auf Schülertexte eingehen - aber wie? Praxis Fremdsprachenunterricht (1). pp. 11-12. ISSN 1613-0901

Busse, Vera and Krause, Ulrike-Marie (2016) Instructional methods and languages in class : a comparison of two teaching approaches and two teaching languages in the field of intercultural learning. Learning and instruction, 42. pp. 83-94. ISSN 1873-3263

Busse, Vera (2016) Sprachliches und interkulturelles Lernen: individuelle Voraussetzungen und schulische Förderung. ["eprint_fieldopt_thesis_type_habil" not defined], University of Oldenburg: Department of Education.

Busse, Vera (2016) Wer (und wie) möchte ich in Zukunft sein? : Förderung von sprachlichen Kompetenzen mit possible selves. Praxis Fremdsprachenunterricht (2). pp. 5-8. ISSN 1613-0901

Busse, Vera and Krause, Ulrike-Marie (2015) Addressing cultural diversity : effects of a problem-based intercultural learning unit. Learning environments research, 18 (3). pp. 425-452. ISSN 1573-1855

Zierer, Klaus and Busse, Vera and Otterspeer, Lukas and Wernke, Stephan (2015) Feedback in der Schule : Forschungsergebnisse. In: Handbuch Feedback in der Schule. Pädagogik . Beltz, Weinheim [u.a.], pp. 31-50. ISBN 978-3-407-83186-6

Busse, Vera and Krause, Ulrike- Marie (2015) Förderung von Kompetenzen für den Umgang mit kultureller Diversität durch problemorientiertes Lernen. In: Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1: Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. Prolog-Verl., Immenhausen, pp. 217-229. ISBN 978-3-934575-81-3

Busse, Vera (2015) Förderung von schriftsprachlichen Kompetenzen im Fremd- bzw. Zweitsprachenunterricht : zum Verhältnis von Motivation und schriftlichem Feedback. Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 20 (1). pp. 201-214. ISSN 1205-6545

Taylor, Florentina and Busse, Vera (2015) When the learner becomes the context : strategic identity display in learning English as a foreign language in Europe. In: The dynamic interplay between context and the language learner. Palgrave Macmillan, New York, pp. 66-83. ISBN 978-1-137-45712-7

Busse, Vera (2015) Überlegungen zur Förderung der deutschen Sprache an englischen Universitäten aus motivationspsychologischer Perspektive. Deutsch als Fremdsprache, 52 (3). pp. 172-182. ISSN 2198-2430

Busse, Vera (2014) Visible learning and visible motivation : exploring challenging goals and feedback in language education. In: Motivation and foreign language learning: From theory to practice. Language learning & language teaching (40). Benjamins, Amsterdam [u.a.], pp. 157-174. ISBN 978-90-272-1322-8

Busse, Vera and Walter, Catherine (2013) Foreign language learning in higher education : a longitudinal study of motivational changes and their causes. Modern language journal, 97 (2). 435 -456. ISSN 1540-4781

Busse, Vera (2013) How do students of German perceive feedback practices at university? A motivational analysis. Journal of second language writing, 22 (4). pp. 406-424. ISSN 1060-3743

Busse, Vera (2013) Why do first-year students of German lose motivation during their first year at university? Studies in higher education, 38 (7). pp. 951-971. ISSN 1470-174X

Busse, Vera (2013) An exploration of motivation and self-beliefs of first year students of German. System, 41 (2). pp. 379-398. ISSN ISSN 0346-251X

Busse, Vera (2011) Foreign Language Learning Motivation in Higher Education: A Longitudinal Study on Motivational Changes and their Causes. PhD, University of Oxford: Department of Education.

Busse, Vera and Williams, Marion (2010) Why German? Motivation of students studying German at English universities. Language learning journal, 38 (1). pp. 67-85. ISSN 1753-2167

This list was generated on Tue Jul 8 17:26:19 2025 CEST.