Fichter, Klaus and Widrat, Alexandra (2024) Guidelines for Developing Support Services and Infrastructures for Student-Business Challenges. Monografie. Selbstverlag, Oldenburg.
|
Volltext (3850Kb) |
Abstract
Dieses Ergebnis liefert Leitlinien für die Gestaltung und Skalierung effektiver Infrastrukturen und Vermittlungsdienste zur Unterstützung internationaler Student-Business-Challenges (SBCs). Es skizziert Strategien zur Stärkung hochschulinterner Strukturen, zur Förderung regionaler Kooperationen und zum Ausbau globaler Partnerschaften, um die langfristige Nachhaltigkeit dieser Initiativen zu gewährleisten. Zu den Schlüsselbereichen gehören die Einbettung von Challenge-based Learning (CBL) in institutionelle Strategien, die Zuweisung von Ressourcen und die Implementierung von Wirkungsmanagement-Rahmenwerken. Außerdem wird die Rolle regionaler und nationaler Allianzen bei der Ausweitung von SBCs hervorgehoben und die Internationalisierung durch die Entwicklung grenzüberschreitender Kooperationen und die Zusammenarbeit mit professionellen Vermittlern zur Bereitstellung spezialisierter Unterstützungsdienste betont. Durch die Behandlung dieser Aspekte dient das Ergebnis als strategischer Fahrplan für Institutionen und Akteure, die skalierbare und effektive Unterstützungsstrukturen für internationale Student-Business-Challenges aufbauen wollen.
["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]
This result provides guidelines for designing and scaling effective infrastructures and intermediation services to support international Student-Business Challenges (SBCs). It outlines strategies for strengthening university-internal structures, fostering regional collaborations and expanding global partnerships to ensure the long-term sustainability of these initiatives. Key areas include embedding Challenge-based Learning (CBL) into institutional strategies, allocating resources and implementing impact management frameworks. It also highlights the role of regional and national alliances in expanding SBCs and emphasizes internationalization by developing cross-border collaborations and working with professional intermediaries to provide specialized support services. By addressing these aspects, the result serves as a strategic roadmap for institutions and stakeholders seeking to establish scalable and effective support structures for international Student-Business Challenges.
| Item Type: | Monograph (Art der Monografie: Manual) |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | Student-Business-Challenges, Challenge-based Learning, hochschulinterne Strukturen, Nachhaltigkeit, regionale Kooperationen, globale Partnerschaften, Internationalisierung, Wirkungsmanagement |
| Subjects: | Social sciences > Economics Social sciences > Natural resources, energy and environment Social sciences > Education |
| Divisions: | School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Business Administration, Economics and Law |
| Date Deposited: | 10 Nov 2025 10:04 |
| Last Modified: | 10 Nov 2025 10:04 |
| URI: | https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/7232 |
| URN: | urn:nbn:de:gbv:715-oops-73136 |
| DOI: | |
| Nutzungslizenz: |
Actions (login required)
![]() |
View Item |


