Scheffczik, Walter (2003) Technikbewertung und Technikfolgenabschätzung. PhD, Universität Oldenburg.

[img]
Preview
- Accepted Version

Volltext (4Mb)

Abstract

Die Arbeit befasst sich mit der Technikbewertung und deren didaktischer Transformation für den Technikunterricht an allgemein bildenden Schulen. In den ersten sechs Kapiteln geht es um die Untersuchung des Sachstandes der Technikbewertung; sie beschreiben die Entwicklung und den aktuellen Stand der Technikbewertung. Die weiteren Kapitel begründen in vielfältiger Weise den Sachverhalt als Gegenstand der technischen Bildung und entwickeln Beispiele für eine unterrichtliche Umsetzung. Die Kapitel 1 bis 6 stellen somit eine ausgiebige Sachanalyse dar, die Kapitel 7 bis 15 können als eine weit angelegte didaktische und methodische Begründung der Thematik für die allgemein bildende Schule angesehen werden.

["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]

This document is about technology assessment and its didactic transformation for technology education in schools with general educational values. In the first six chapters the current situation of technology assessment is examined: the development and the current state of technology assessment is described. The following chapters explain in various ways how technology assessment is a subject of technical education and examples for a transformation in teaching are developed. Thus, chapter 1 to 6 represent a thorough analysis of the matter, chapters 7 to 15 can be regarded as an extensive didactic and methodical explanation of the importance of the subject for schools with general educational values.

Item Type: Thesis (PhD)
Uncontrolled Keywords: [Keine Schlagwörter von Autor/in vergeben.]
Controlled Keywords: [Keine Schlagwörter von Author/in vergeben.]
Subjects: Social sciences > Education
Divisions: School of Educational and Social Sciences > Department of Social Sciences
Date Deposited: 17 Jan 2013 14:16
Last Modified: 06 Dec 2013 08:47
URI: https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/251
URN: urn:nbn:de:gbv:715-oops-2817
DOI:
Nutzungslizenz:

Actions (login required)

View Item View Item

Document Downloads

More statistics for this item...