Miano, Pamela Wanjiru (2025) The Influence of a Positive Psychological Intervention Programme on Kenyan First-Year University Students’ Well-Being: A Mixed Methods Study. PhD, Universität Oldenburg.

[img]
Preview


Volltext (1726Kb)

Abstract

Transitioning into higher education is often accompanied by new responsibilities and expectations that can impact the well-being of students. Using a mixed methods research design, the study aimed to investigate the influence of a 7-week positive psychological intervention (PPI) programme on the well-being of Kenyan first-year university students. The quantitative data indicated that the intervention group experienced significant improvements in well-being compared to the control group. There was a significant decrease in symptoms of depression and anxiety in the intervention group compared to the control group. The qualitative findings indicated improvements in well-being facilitated by factors such as the programme's structure and positive connections formed. Following the findings, guidelines were developed to support students’ well-being while implementing PPIs.

["eprint_fieldname_title_plus" not defined]

Der Einfluss eines positiven psychologischen Interventionsprogramms auf das Wohlbefinden kenianischer Universitätsstudenten im ersten Studienjahr: Eine Studie mit gemischten Methoden

["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]

Der Übergang in die Hochschulbildung ist oft mit neuen Verantwortungen und Erwartungen verbunden, die das Wohlbefinden der Studierenden beeinträchtigen können. Mithilfe eines Mixed-Methods-Designs untersuchte die Studie den Einfluss eines siebentägigen Programms mit positiven psychologischen Interventionen (PPI) auf das Wohlbefinden kenianischer Erstsemester. Die quantitativen Daten zeigten, dass die Interventionsgruppe im Vergleich zur Kontrollgruppe signifikante Verbesserungen im Wohlbefinden erlebte. Es gab einen deutlichen Rückgang der Symptome von Depression und Angst in der Interventionsgruppe. Die qualitativen Ergebnisse zeigten, dass Struktur des Programms und positive Beziehungen zur Verbesserung beitrugen. Auf Grundlage der Ergebnisse wurden Leitlinien entwickelt, um das Wohlbefinden der Studierenden bei der Umsetzung von PPIs zu unterstützen.

Item Type: Thesis (PhD)
Uncontrolled Keywords: Higher education, Positive Psychological Interventions, Transition, Well-being
Divisions: School of Educational and Social Sciences > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 18 Jun 2025 11:23
Last Modified: 18 Jun 2025 11:23
URI: https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/7212
URN: urn:nbn:de:gbv:715-oops-72931
DOI:
Nutzungslizenz:

Actions (login required)

View Item View Item

Document Downloads

More statistics for this item...