Items where Division is "Faculty of Mathematics and Science > Department of Chemistry (IfC)" and Year is 2015

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: B | G | K | M | N | O | S | V
Number of items: 19.

B

Bhushan, Ravi and Nagar, Hariom and Martens, Jürgen (2015) Resolution of enantiomers with both achiral phases in chromatography : conceptual challenge. RSC Advances, 5. pp. 28316-28323. ISSN 2046-2069

Bolten, Mareike (2015) Entwicklung und Praxiseinsatz interaktiver Visualisierungen für Chemievorlesungen an einer japanischen Universität. PhD, Universität Oldenburg.

Bolten, Mareike and Pietzner, Verena (2015) Nutzung von Visualisierungen in Chemievorlesungen : ein Beispiel aus Japan. In: Heterogenität und Diversität - Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht. IPN, Kiel, pp. 696-698. ISBN 978-3-89088-362-5

Brockmeyer, Fabian and Morosow, Valentin and Martens, Jürgen (2015) A new multicomponent reaction : unexpected formation of derivatizable cyclic a-alkoxy isothioureas. Organic & biomolecular chemistry (13). pp. 3341-3346. ISSN 1477-0539

G

Gudenschwager, Marit Anna Lena (2015) Funktionelle Architekturen auf Basis neuartiger Nickel- und Selten-Erd-Polysulfonate. PhD, Universität Oldenburg.

K

Kordts, Natalie (2015) Intramolekular stabilisierte Organoelementkationen der Gruppe 14 in der C-F Bindungsaktivierung. PhD, Universität Oldenburg.

Kotwica, Anna and Pietzner, Verena (2015) Die Sicht von Chemieauszubildenden auf ihren Chemieunterricht in der Sekundarstufe I. In: Heterogenität und Diversität - Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht. IPN, Kiel, pp. 361-363. ISBN 978-3-89088-362-5

Krause, Moritz and Pietzner, Verena and Eilks, Ingo (2015) Einstellungen und Selbstkonzept von angehenden Lehrkräften zur Nutzung von digitalen Medien im Chemieunterricht. In: Heterogenität und Diversität - Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht. IPN, Kiel, pp. 681-683. ISBN 978-3-89088-362-5

Kröger, Denis and Franz, Max and Schmidtmann, Marc and Martens, Jürgen (2015) Sequential multicomponent reactions and a Cu-mediated rearrangement : diastereoselective synthesis of tricyclic ketones. Organic letters, 17 (23). pp. 5866-5869.

Kröger, Denis and Schlüter, Torben and Fischer, Malte and Geibel, Irina and Martens, Jürgen (2015) Three-component reaction toward polyannulated quinazolinones, benzoxazinones and benzothiazinones. ACS combinatorial science, 17 (3). pp. 202-207. ISSN 2156-8944

Kumar, Rajender and Martens, Jürgen and Bhushan, Ravi (2015) Enantiomerization study of atropine and its semipreparative enantioseparation along with (1RS,2SR)-(±)-ephedrine on polyacrylamide column using high-performance liquid chromatography. Journal of liquid chromatography & related technologies, 38 (1). pp. 111-116. ISSN 1520-572X

M

Mitschker, Jan (2015) Quantenchemische und quantendynamische Untersuchungen zur Photochemie von Wasser auf einer Titandioxidoberfläche. PhD, Universität Oldenburg.

N

Neuschulz, Kai (2015) Synthese von Sulfaten und Sulfatderivaten ausgewählter Metalle unter drastischen Bedingungen. PhD, Universität Oldenburg.

Niemczik, Christian and Eilks, Ingo and Pietzner, Verena (2015) The flipped classroom : an introduction to organic chemistry as a video based jigsaw puzzle. In: Teaching is touching the future : academic teaching within and across disciplines. Universitätsverlag Webler, Bielefeld, pp. 195-197. ISBN 978-3-937026-97-8

Niemczik, Christian and Pietzner, Verena and Eilks, Ingo (2015) Chemical experiments : learning by collaborative video creation. In: Teaching is touching the future : academic teaching within and across disciplines. Universitätsverlag Webler, Bielefeld, pp. 198-200. ISBN 978-3-937026-97-8

O

Ohlert, Jan (2015) Hydrothermale Carbonisierung (HTC) von Klär- und Faulschlämmen. PhD, Universität Oldenburg.

S

Sokolowski, Sascha and Pietzner, Verena (2015) Berufsorientierende Lernaufgaben. In: Heterogenität und Diversität - Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht. IPN, Kiel, pp. 244-246. ISBN 978-3-89088-362-5

Stalling, Timo and Pauly, Jan and Kröger, Denis and Martens, Jürgen (2015) Multicomponent reactions as versatile tool : development of a mild approach to 1,3-benzothiazine-2-thiones. Tetrahedron, 71 (43). pp. 8290-8301. ISSN 1464-5416

V

Vetters, Reinhard (2015) Entwicklung und Evaluation eines Diagnoseinstrumentes zur Erfassung metakognitiver Fähigkeiten im Bereich Formelsprache. PhD, Universität Oldenburg.

This list was generated on Tue Apr 23 09:24:54 2024 CEST.