Fichter, Klaus and Seela, Anne (2024) From Output to Impact in Entrepreneurship and Sustainability Education. Monografie. Selbstverlag, Oldenburg.

[img]
Preview


Volltext (1953Kb)
Official URL: https://www.challenge4impact.eu/wp-content/uploads...

Abstract

Dieser Leitfaden befasst sich mit der Notwendigkeit, die Auswirkungen von Ko-Innovationen zwischen Studierenden und Unternehmen im Rahmen der Ausbildung zu nachhaltigem Unternehmertum zu überwachen und mit der Frage, wie ein systematisches Wirkungsmanagement für diese Art von Lehr- und Lernansatz umgesetzt werden kann. Der Leitfaden richtet sich an alle, die an der Entwicklung, Umsetzung oder Evaluierung von SBSC beteiligt sind. Er hilft Praktikern, die Anforderungen und Vorteile der Methode zu verstehen. Zunächst führt der Leitfaden in die Konzepte von CBL und Ko-Innovation ein. Anschließend werden Erkenntnisse aus Interviews mit Akteuren vorgestellt, die Student-Business-Challenges umgesetzt haben. Er skizziert spezifische Schritte und Methoden zur Bewertung und Verbesserung der mittelfristigen Ergebnisse und der langfristigen Wirkungen. Abschließend werden verfügbare Instrumente und Ressourcen erörtert, die eingesetzt werden können und Lehrkräfte bei ihren Evaluierungsbemühungen unterstützen.

["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]

This guideline explores the need of monitoring the impact of student-business co-innovation in the context of sustainable entrepreneurship education and how to implement a systematic impact management for this kind of teaching and learning approach. It is designed for those involved in developing, implementing, or evaluating SBSC. It helps practitioners to understand the requirements and benefits of the method. First, the guide introduces the concepts of CBL and co-innovation. Next, it presents insights from interviews with stakeholders who have implemented Student-Business Challenges. It outlines specific steps and methods for evaluating and improving medium-term outcomes and long-term impacts. Finally, it discusses available tools and resources that can be implemented and support educators in their evaluation efforts.

Item Type: Monograph (Art der Monografie: Manual)
Uncontrolled Keywords: Ko-Innovationen, Challenge-based Learning, Wirkungsmanagement, Evaluation, Student-Business-Challenges
Subjects: Social sciences > Economics
Social sciences > Natural resources, energy and environment
Social sciences > Education
Divisions: School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Business Administration, Economics and Law
Date Deposited: 10 Nov 2025 10:02
Last Modified: 10 Nov 2025 10:02
URI: https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/7233
URN: urn:nbn:de:gbv:715-oops-73146
DOI:
Nutzungslizenz:

Actions (login required)

View Item View Item

Document Downloads

More statistics for this item...