Fichter, Klaus and Seela, Anne and Stel, Frans and Eldebo, Karl and Hjelm, Olof and Larsson, Madeleine and Bienkowska, Dzamila (2024) Outcomes and impact of international virtual student business challenges in sustainable entrepreneurship. Monografie. Selbstverlag, Oldenburg.

[img]
Preview
- Published Version

Volltext (3294Kb)
Official URL: https://www.challenge4impact.eu/wp-content/uploads...

Abstract

Dieser Forschungsbericht präsentiert die Evaluierungsergebnisse der Student Business Sustainability Challenges (SBSC), die im Rahmen des Challenge4Impact-Projekts durchgeführt wurden. Ziel des Projekts war es, transnationale und virtuelle Formate der Zusammenarbeit zwischen Studierenden und Unternehmen zu entwickeln und zu testen, die sich auf nachhaltigkeitsorientierte Innovationen konzentrieren. Die Evaluation folgt der Methodik, die in „From Output to Impact in Entrepreneurship and Sustainability Education: Guidelines for Evaluating and Improving Student-Business-Challenges“ von Fichter & Seela (2024). Der Bericht präsentiert Ergebnisse zu Output, Outcome und Impact von SBSC im Rahmen von Challenge4Impact. Die Forschung zeigt die Effektivität des Challenge-based Learnings bei der Verbesserung von unternehmerischen und nachhaltigen Kompetenzen auf und identifiziert gleichzeitig die Herausforderungen und den Ressourcenbedarf, die mit der Umsetzung verbunden sind.

["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]

This research report presents the evaluation results of the Student Business Sustainability Challenges (SBSC) conducted within the framework of the Challenge4Impact project. The project aimed to develop and test transnational and virtual formats of student-business collaborations that focus on sustainability-driven innovation. The evaluation follows the methodology outlined in PR3 “From Output to Impact in Entrepreneurship and Sustainability Education: Guidelines for Evaluating and Improving Student-Business-Challenges” by Fichter & Seela (2024). The report presents findings on the outputs, outcomes and impacts of SBSC within Challenge4Impact. The research highlights the effectiveness of Challenge-based learning in improving entrepreneurial and sustainability competencies, while also identifying challenges and resource demands associated with its implementation.

Item Type: Monograph (Art der Monografie: Project Report)
Uncontrolled Keywords: Challenge-based Learning, Challenge4Impact, transnational, virtuell, Innovationen, Student Business Sustainability Challenges
Subjects: Social sciences > Economics
Social sciences > Natural resources, energy and environment
Social sciences > Education
Divisions: School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Business Administration, Economics and Law
Date Deposited: 21 May 2025 05:46
Last Modified: 21 May 2025 05:46
URI: https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/7182
URN: urn:nbn:de:gbv:715-oops-72634
DOI:
Nutzungslizenz:

Actions (login required)

View Item View Item

Document Downloads

More statistics for this item...