Mubezi, Rosemary Deogratias (2024) Social capital and market participation of smallholder organic farmers in Tanzania. PhD, Universität Oldenburg.
|
Volltext (5Mb) |
Abstract
The role of social capital on smallholder organic farmers’ market participation in Tanzania was investigated. Specifically, internal cooperation and social network influences on smallholders’ market participation were explored in three organic farming schemes. The Social Capital Theory and the Sustainable Livelihoods Framework guided the study. Within a qualitative research design, data was gathered using in-depth interviews and focus group discussions from 13 groups of organic smallholders. Data was analyzed thematically with the aid of MAXQDA. Internal cooperation was found with either positive or negative influences, whereas social networks have positive influences on smallholders’ market participation. Embracing the positive elements while tackling the negative ones is key to enhancing smallholders’ market participation and their sustained livelihoods.
["eprint_fieldname_title_plus" not defined]
Soziales Kapital und Marktbeteiligung von kleinbäuerlichen Bio-Landwirten in Tansania
["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]
Die Rolle des Sozialkapitals für die Marktteilnahme von Kleinbauern im ökologischen Landbau in Tansania wurde untersucht. Insbesondere wurden die interne Zusammenarbeit und die Einflüsse sozialer Netzwerke auf die Marktteilnahme von Kleinbauern in drei ökologischen Anbausystemen untersucht. Die Sozialkapitaltheorie und der Sustainable Livelihoods Framework leiteten die Studie. Im Rahmen eines qualitativen Forschungsdesigns wurden Daten durch Tiefeninterviews und Fokusgruppendiskussionen mit 13 Gruppen von ökologischen Kleinbauern erhoben. Die Daten wurden mit Hilfe von MAXQDA thematisch ausgewertet. Es wurde festgestellt, dass die interne Zusammenarbeit sowohl positive als auch negative Einflüsse hat, während soziale Netzwerke positive Einflüsse auf die Marktteilnahme von Kleinbauern haben. Die positiven Elemente zu nutzen und gleichzeitig die negativen zu bekämpfen, ist der Schlüssel zur Verbesserung der Marktbeteiligung von Kleinbauern und ihrer nachhaltigen Lebensgrundlage.
Item Type: | Thesis (PhD) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Social capital, internal cooperation, social networks, market participation, sustainable livelihoods |
Subjects: | Social sciences > Economics |
Divisions: | School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Business Administration, Economics and Law |
Date Deposited: | 05 Sep 2024 12:33 |
Last Modified: | 05 Sep 2024 12:33 |
URI: | https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/6911 |
URN: | urn:nbn:de:gbv:715-oops-69924 |
DOI: | |
Nutzungslizenz: |
Actions (login required)
View Item |