Up a level |
Rauh, Alexander (2023) On the method of stationary phase in calculating the propagator of the Coulomb-Kepler problem. Brazilian journal of physics, 53 (3, 81). pp. 1-7. ISSN 1678-4448
Vogelsang, Jan and Wittenbecher, Lukas and Mikaelsson, Sara and Guo, Chen and Sytcevich, Ivan and Viotti, Anne-Lise and Arnold, Cord L. and L'Huillier, Anne and Mikkelsen, Anders (2023) Time-resolved photoemission electron microscopy on a ZnO surface using an extreme ultraviolet attosecond pulse pair. Advanced physics research, n/a (230012). pp. 1-9. ISSN 2751-1200
Binder, Martin and Wiesmüller, Christian and Wiemer, Tobias, eds. (2023) Technikunterricht - konkret. Tagung der DGTB, 24 . UOLP - University of Oldenburg Press, Oldenburg. ISBN 978-3-8142-2415-2
Hamade, Dani (2023) Einführung in Python. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, pp. 90-98.
Hamade, Dani (2023) Lichtschranke, Farbsensor und Sortierung. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, pp. 73-81.
Hamade, Dani (2023) Linearachse. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, pp. 82-85.
Hamade, Dani (2023) Modell zur didaktischen Strukturierung von Lerneinheiten im Kontext der Pflegerobotik. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, pp. 234-236.
Hamade, Dani (2023) Robotik im Technikunterricht: Einordnung und curriculare Rahmenvorgaben. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, pp. 14-16.
Hamade, Dani and Landherr, Jan (2023) Grundlagen in Blockly. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, pp. 64-72.
Hamade, Dani and Landherr, Jan (2023) Teacher training in robotics: evaluating the implementation of robotics and teacher's motivation and self-efficacy towards robotics. In: PATT40, Liverpool 2023: Pupils' Attitudes Towards Technology Conference: diverse experiences of design and technology education for a contemporary and pluralist society. Liverpool John Moores University, Liverpool, pp. 1-15. ISBN 978-1-3999-6726-6
Landherr, Jan and Hamade, Dani (2023) Das Thema Robotik am Beispiel des Dobots: Medium und Unterrichtsgegenstand. In: Technikunterricht - konkret. Tagung der DGTB (24). DGTB ; University of Oldenburg Press, [Karlsruhe] ; Oldenburg, pp. 209-227. ISBN 978-3-9476868-04-9 - 978-3-8142-2415-2
Landherr, Jan and Hamade, Dani (2023) Vernetzung mittels Taster. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n-21, Hannover, p. 86.
Röben, Peter and Landherr, Jan and Hamade, Dani (2023) Didaktik des Roboters und der Robotik an allgemeinbildenden Schulen. In: Roboter im Unterricht: Mensch-Roboter-Kollaboration im schulischen Einsatz. Landesinitiative n21, Hannover, pp. 10-14.
Wiemer, Tobias (2023) Die Ausstattung von Technikräumen in Niedersachsen: eine empirische Untersuchung. In: Technikunterricht - konkret. Tagung der DGTB (24). UOLP - University of Oldenburg Press, Oldenburg, pp. 145-162. ISBN 978-3-8142-2415-2
Wiemer, Tobias and Rothe, Marius (2023) Augmented reality to support self-directed learning in practical technology teacher training: presentation of the SelTecAR project and investigation of the conditions for success. In: PATT40, Liverpool 2023: Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference: diverse experiences of design and technology education for a contemporary and pluralist society. Liverpool John Moores University, Liverpool, pp. 1-12. ISBN 978-1-3999-6726-6
Lin, Pyei Phyo (2023) Characterization of Jump-Diffusion Stochastic Dynamics: Analysis and Applications on Real World Data. PhD, Universität Oldenburg.
Zhan, Jinxin (2023) A new broadband, interferometric scanning near-field spectroscopy technique for probing the time-domain response of single nanoparticles. PhD, Universität Oldenburg.