Finkel, Sebastian (2008) Populäre Musik in der Schule. ["eprint_fieldopt_thesis_type_bachelor" not defined], Universität Oldenburg.
|
Volltext (338Kb) |
Abstract
Bachelorarbeit zum Umgang mit populärer Musik in Schulen. Im speziellen durch die Analyse der Vermittlung von populärer Musik durch aktuelle Musikschulbücher. Schlagwörter wie Aktualität, Authenzität und sachliche Richtigkeit stehen dabei im Zentrum. Betrachtet werden auch das größere Problemspannungsfeld das der Umgang mit populärer im Schulalltag mit sich bringt.
["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]
Bachelor thesis concerning the way popular music is taught in school. In particular how popular music is presented in school books. Keywords like timeliness, authenticity and accuracy take center stage. The thesis also deals with everyday problems of teaching popular music in school.
Item Type: | Thesis (["eprint_fieldopt_thesis_type_bachelor" not defined]) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Populäre Musik , Schule , Schulbuch , Popmusik |
Controlled Keywords: | Popmusik , Schulbuch , Unterhaltungsmusik |
Subjects: | Arts and recreation > Music |
Divisions: | School of Linguistics and Cultural Studies > Department of Music |
Date Deposited: | 17 Jan 2013 14:23 |
Last Modified: | 24 Mar 2014 12:23 |
URI: | https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/804 |
URN: | urn:nbn:de:gbv:715-oops-8556 |
DOI: | |
Nutzungslizenz: |
Actions (login required)
View Item |