Reichenbach, Thilo (2020) Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising: eine empirische Analyse. PhD, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.

This is the latest version of this item.

[img]

Volltext (7Mb)

Abstract

Die vorliegende Arbeit widmet sich der bislang nicht empirisch erforschten Frage nach den Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising von Non-Profit-Organisationen über eine indirekt-quantitativ-konfirmatorische und in Teilen auch explorative Untersuchung. Hypothesen zu Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising werden über die Methodik der im wirtschafts- und sozialwissenschaftlichen Kontext zunehmend an Relevanz gewinnenden Methodik der Partial-Least-Squares-Strukturgleichungsmodellierung (PLS) statistisch geprüft, um kleinen wie großen Non-Profit-Organisationen praktisch-normative Handlungsempfehlungen zur Ausgestaltung des Online-Fundraisings zu geben.

["eprint_fieldname_title_plus" not defined]

Critical success factors in digital fundraising: an empirical study

["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]

This doctoral thesis examines critical success factors in in digital fundraising by means of an indirect-quantitative-confirmative and in part explorative study. The hypotheses on critical success factors in digital fundraising are statistically tested using the methodology of partial least-squares structural equation modelling (PLS), which is rapidly gaining relevance in the economic and social sciences. This work provides small and large Non-Profit-Organisations with recommendations for the implementation of digital fundraising.

Item Type: Thesis (PhD)
Uncontrolled Keywords: Spendensammlung, Online-Marketing, Erfolgsfaktor, Soziomarketing
Subjects: Social sciences > Economics
Divisions: School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Business Administration, Economics and Law
Date Deposited: 14 Oct 2020 08:51
Last Modified: 14 Oct 2020 08:51
URI: https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/4702
URN: urn:nbn:de:gbv:715-oops-47804
DOI:
Nutzungslizenz:

Available Versions of this Item

  • Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising: eine empirische Analyse. (deposited 14 Oct 2020 08:51) [Currently Displayed]

Actions (login required)

View Item View Item

Document Downloads

More statistics for this item...