Reichenbach, Thilo (2020) Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising: eine empirische Analyse. PhD, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
This is the latest version of this item.
|
Volltext (7Mb) |
Abstract
Die vorliegende Arbeit widmet sich der bislang nicht empirisch erforschten Frage nach den Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising von Non-Profit-Organisationen über eine indirekt-quantitativ-konfirmatorische und in Teilen auch explorative Untersuchung. Hypothesen zu Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising werden über die Methodik der im wirtschafts- und sozialwissenschaftlichen Kontext zunehmend an Relevanz gewinnenden Methodik der Partial-Least-Squares-Strukturgleichungsmodellierung (PLS) statistisch geprüft, um kleinen wie großen Non-Profit-Organisationen praktisch-normative Handlungsempfehlungen zur Ausgestaltung des Online-Fundraisings zu geben.
["eprint_fieldname_title_plus" not defined]
Critical success factors in digital fundraising: an empirical study
["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]
This doctoral thesis examines critical success factors in in digital fundraising by means of an indirect-quantitative-confirmative and in part explorative study. The hypotheses on critical success factors in digital fundraising are statistically tested using the methodology of partial least-squares structural equation modelling (PLS), which is rapidly gaining relevance in the economic and social sciences. This work provides small and large Non-Profit-Organisations with recommendations for the implementation of digital fundraising.
Item Type: | Thesis (PhD) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Spendensammlung, Online-Marketing, Erfolgsfaktor, Soziomarketing |
Subjects: | Social sciences > Economics |
Divisions: | School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Business Administration, Economics and Law |
Date Deposited: | 14 Oct 2020 08:51 |
Last Modified: | 14 Oct 2020 08:51 |
URI: | https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/4702 |
URN: | urn:nbn:de:gbv:715-oops-47804 |
DOI: | |
Nutzungslizenz: |
Available Versions of this Item
- Erfolgsfaktoren im Online-Fundraising: eine empirische Analyse. (deposited 14 Oct 2020 08:51) [Currently Displayed]
Actions (login required)
View Item |