Grundmeier, Nico (2016) Simulationsbasierte Energiebedarfsprognose in Seehafen Container-Terminals. PhD, Universität Oldenburg.
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Abstract
In dieser Arbeit wird ein Ansatz aufgezeigt, wie eine Materialflusssimulation dazu genutzt werden kann, den Energieverbrauch eines Seehafen Container-Terminals kurzfristig zu prognostizieren. Dies ermöglicht es Energiedienstleistungen im Sinne von Demand Response und Demand Side Integration bereitstellen zu können. Zusätzlich ermöglicht das vorgestellte Container-Terminal Modell die Bewertung und Validierung von neuen Betriebsstrategien unter Berücksichtigung der Leistungsaufnahme von beteiligten Umschlaggeräten.
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A Simulation Based Approach to forecast a Demand Load Curve for a Container Terminal
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This article presents a simulation model which combines logistic processes and electricity consumption in container terminals using electric transport vehicles and a battery exchange station. The model can be used to evaluate new logistic strategies in consideration of energy consumption and to provide a short-term energy demand load curve forecast. If the container terminal uses battery powered vehicles additional strategies to use the forecast can be employed.
Item Type: | Thesis (PhD) |
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Uncontrolled Keywords: | Energiebedarf, Prognose, Seehafen, Containerterminal |
Divisions: | School of Computing Science, Business Administration, Economics and Law > Department of Computing Science |
Date Deposited: | 04 Jan 2017 10:30 |
Last Modified: | 04 Jan 2017 10:30 |
URI: | https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/2911 |
URN: | urn:nbn:de:gbv:715-oops-29923 |
DOI: | |
Nutzungslizenz: |
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