Pelz, Sabrina (2009) Verarbeitung negativer Rückmeldung mit unterschiedlich affektiver Wertigkeit bei Kindern : eine fMRT-Studie. ["eprint_fieldopt_thesis_type_bachelor" not defined], Universität Oldenburg.

[img]
Preview


Volltext (710Kb)

Abstract

Verarbeitung von negativem Feedback (Rückmeldung) mit unterschiedlich affektiver (emotionaler) Wertigkeit bei Kindern (10 bis 13 Jahre alt). FMRT-Studie und neuronale Korrelate. Paradigma: Pseudo-Chemie-Aufgabe. Feedback: zweiteilig; individuelles Feedback und verzögert Feedback einer Peergroup. Kontraste: negatives Feedback > positivem Feedback, hoch affektives negatives Feedback > niedrig affektives negatives Feedback und niedrig affektives negatives Feedback > hoch affektives negatives Feedback. Verhaltensdaten: Reaktionszeiten und Antwortgenauigkeit in Abhängigkeit des Feedbacks. Fragebogen zur Bewertung der Wirkung des Feedbacks auf die Kinder.

["eprint_fieldname_abstract_plus" not defined]

Processing of negative feedback with different affective valence in children (10 to 13 years old). FMRI study, neuronal correlates. Paradigm: pseudo chemistry. Feedback: two parts; individual feedback and with a delay feedback of a peergroup. Contrasts: negative feedback > positive feedback, negative feedback with high affective value > negative feedback with low affective value and negative feedback with low affective value > negative feedback with high affective value. Behavioural data: reaction time and response accuracy depending on the feedback. Survey to evaluate the effect of the feedback.

Item Type: Thesis (["eprint_fieldopt_thesis_type_bachelor" not defined])
Uncontrolled Keywords: Verarbeitung negatives Feedback , neuronale Korrelate
Controlled Keywords: Rueckmeldung , Funktionelle NMR-Tomographie , Kind
Subjects: Science and mathematics > Life sciences, biology
Divisions: Faculty of Mathematics and Science > Department of Biology and Environmental Sciences (IBU)
Date Deposited: 17 Jan 2013 14:25
Last Modified: 08 Jul 2013 13:04
URI: https://oops.uni-oldenburg.de/id/eprint/1020
URN: urn:nbn:de:gbv:715-oops-10922
DOI:
Nutzungslizenz:

Actions (login required)

View Item View Item

Document Downloads

More statistics for this item...